Павло Фукс зізнався про деталі оборудки з боргами київського метрополітену

Компанію «Укррослізинг», яка володіє боргами Київського метрополітену, викупив неназваний «австрійський фонд». Про продаж компанії повідомив олігарх Павло Фукс в інтерв’ю «Економічній правді».

«Вони інвестують в Росії, Україні, Казахстані. Не пам’ятаю назву. Мої менеджери знайшли покупця, ми зустрілися, потисли руки. Я не веду операційної діяльності. Мені важливий результат — коли я отримаю гроші», — заявив Фукс.

За його словами, до такого кроку його спонукала «токсичність активу».

«Я продав цю компанію, саме через «токсичність». І заробив нормально. Прибуток мені заплатили. Вже вийшов з проекту — в минулому році», — сказав Фукс.

Відповідно до даних в системі YouControl, угода відбулася ще в серпні 2018-го. Згідно зі змінами у записі реєстрів Кіпру, 13 серпня власником «Компанія Укррослізинг Сайпрус Лімітед» став Уве Ешнер Крістіан із адресою у Відні. У 2016 році у ЗМІ повідомляли, що цей австрійський інвестиційний банкір розглядав деякі активи в Україні, зокрема, заявив про намір набути істотної участі в «Інвестбанку». В жовтні компанія змінила назву на «Австро-угорська лізингова компанія». Керівником значиться Павло Павсюк, який, виходячи з даних у системі, продав свій бізнес, а серед підписантів є також Ігор Мендограло, який є бенефіціаром двох компаній — логістичної та консалтингової, а також зазначений як чоловік керівника департаменту роботи з персоналом та протидії корупції Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Нагадаємо, що на початку 2018 року стало відомо, що Фукс придбав «Укррослізинг» в грудні 2017-го.

«Купуючи борги метро, ​​я приймав рішення спираючись на такі аргументи: наразі вартість вагонів українського виробництва становить близько 3,78 мільярда гривень (близько 1,3 мільйона євро за одиницю), виробництва ЄС — ще дорожче. При цьому борг становить близько 1,8 млрд грн», — розповів він в інтерв’ю.

«Сума повної виплати разом з уже виплаченими коштами буде меншою, ніж вартість аналогічної партії. На мій погляд, для Києва вигідніше погасити цей борг, ніж віддавати назад вагони і купувати нові», — повідомив бізнесмен.

За словами олігарха, пропозиція придбати «Укррослізинг» надійшла від російського «Внєшекономбанку», і за актив конкурували багато інших компаній, але Фукс запропонував найбільше.

Борг метрополітену пов’язаний з тендером на поставку 100 вагонів метро, ​​який виграв у 2009 році «Укррослізинг» при схваленні київської влади. Засновником компанії була кіпрська фірма, близька, за даними «Наших грошей», до оточення Юрія Іванющенка (Юри Єнакіївського). У 2010 році в складі бенефіціарів з’явилася також фірма, підконтрольна російському «Внєшекономбанку».

Станом на 2018 рік загальний борг Київського метрополітену перед «Укррослізингом» становив майже 2 мільярди гривень. З них менше половини — заборгованість за вагони метро, ​​а понад мільярд гривень — коефіцієнт коригування, який виник через зміну валютного курсу. Влітку 2018 року компанія подала позов до суду про стягнення з метрополітену ще півмільйона.

У серпні 2018-го Мін’юст заарештував гроші в касах метрополітену і зобов’язав підприємство зараховувати їх на депозитний рахунок Мін’юсту або розрахунковий рахунок КП в УкрСиббанку до повного погашення боргу перед «Укррослізингом». У метрополітені заявляли, що мільярдний борг може перешкодити роботі підприємства в звичайному режимі.

Источник:   hromadske

Закрыть

Новости

Свежие комментарии