«Комодівці» міцно вчепилися за мастильні схеми

Окружний адміністративний суд Києва за позовом ТОВ «Торум» скасував чотири рішення Адміністративної колегії АМКУ з розгляду тендерних скарг на закупівлях філією «Укрзалізниці» оливи та мастил загальною очікуваною вартістю 388,32 млн грн. Про це свідчить рішення суду від 15 серпня.

Фірмі з так званої групи «комодів» (походить від назви найвідомішої фірми «Трейд комодіті») вдалось виграти у першій судовій інстанції (ще може бути апеляція) спір стосовно рішення тендерної колегії АМКУ, яким на тендери «Укразалізниці» було допущено конкурентів «Торуму» з більш дешевим мастилом.

Загалом залізниця у березні оголосила вісім тендерів на 534 млн грн. Видання «Залізниця без корупції» повідомляло, що тендери «заточені» під фірми з орбіти народних депутатів Олександра Грановського та Олександра Пономарьова. Власне, три тендери з восьми завершились перемогою ТОВ «Міроіл» (14,67 млн грн24,01 млн грн24,24 млн грн), один відійшов ТОВ «Торум» (14,55 млн грн). У кожному з тендерів замовник допускав до аукціону лише згаданих учасників. Ще кілька аукціонів за рішенням АМКУ у відповідь на скарги учасників ринку були відмінені (34,15 млн грн , 33,81 млн грн).

Однак на найбільші тендери вартістю 194,04 млн грн та 194,28 млн грн окрім «Торума» і «Міройла» подались ще компанії ТОВ «Корнет Холдинг» та ТОВ НВП «Хілл Корпорейшн-Юкрейн».

Замовник відхилив цих конкурентів, посилаючись на єдину підставу – компанії у складі конкурсних заявок не надали документів, які б підтвердили, що пропоновані ними оливи та мастильні матеріали пройшли процедуру допуску до застосування.

У тендерній документації було вказано, що оливи та мастила повинні пройти процедуру допуску до застосування, але не було вказано які документи на підтвердження цього потрібно надати (і зрештою їх не подав жоден учасник тендеру):

Однак Скаржники вказали, що ні тендерна документація, ні профільний Стандарт СТП-Н 04-009:2017 не містять  вимог  до  учасників  щодо  обов’язку  проходження  процедури  допуску  до експлуатації  на  тяговому  рухомому  складі  «Укрзалізниці»  до  проведення  власне аукціону по закупівлі.

В АМКУ погодились, що вимога замовника, через яку той відхилив пропозиції учасників, не була прямо прописана у тендерній документації.

Так, 31 травня Тендерна колегія АМКУ прийняла рішення про задоволення скарги «Корнет Холдинг», а 5 червня – про задоволення скарги «Хілл Корпорейшн-Юкрейн», визнавши, що замовник допустив неправомірне відхилення учасників.

Суд же трактував тендерну документацію «ЦЗВ» УЗ на спірних торгах інакше, і зазначив, що наведене якраз навпаки свідчить про те, що учасники повинні були надати документи щодо підтвердження заданих вимог до продукції.

«АМКУ в оскаржуваних рішеннях помилково дійшов висновку про те, що тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності надання учасником документів, що підтверджують, що оливи та мастильні матеріали пройшли процедуру допуску до застосування, оскільки надання таких документів прямо визначено Тендерною документацією», – резюмував суд, скасувавши рішення Тендерної колегії в цій частині.

Питання неподання таких підтверджуючих документів самим «Торумом» на спірний тендер у суді не розглядалось.

Разом з тим, фірма «Корнет» також оскаржила в АМКУ допущення залізницею «Торуму» до тендеру.

З приводу необґрунтованого допущення пропозиції «Торуму», Тендерна колегія АМКУ пояснювала:

ТОВ «Торум» надало документ «Дані про товар», у якому зазначено, що «Продукція виготовлена не раніше 01.03.2019». Однак, діапазон дат з початковою точкою відліку суперечить вимогам тендерної документації, згідно з якою мала бути зазначена «дата виготовлення продукції, але не раніше 01.12.2018 р. з обов’язковим зазначенням місяця та року».

Суд не погодився з такими висновками, звернувши увагу на те, що формат «не раніше 01.03.2019» не суперечить умові замовника «не раніше 01.12.2018 р.».

Врешті, суд задовольнив позов ТОВ «Торум» у повному обсязі та скасував рішення органу оскарження АМКУ у рамках двох спірних тендерів.

Нагадаємо, процедура допуску до застосування була введена «Укрзалізницею» наприкінці 2017 року. Після того монопольними постачальниками мастил та олив для залізниці були фірми з групи «Трейд комодіті», пов’язаної з іменами Олександра Грановського і Андрія Адамовського, та дилери заводу «Агрінол» нардепа Олександра Пономарьова. За підрахунками «Залізниці без корупції», закупівлі проводились по цінам на 30% вищим від ринку.

У 2018 році НАБУ відкрило кримінальне провадження по факту організації розкрадання державних коштів через штучну процедуру допуску до застосування олив. Збитки Укрзалізниці оцінюють в 90 млн грн

Источник:  nashigroshi

Закрыть

Новости

Свежие комментарии